Bedenktijd

Als dealer van Neview heb je natuurlijk te maken met veel verschillende klanten, zowel zakelijk als particulier. Wellicht verkoop je online, of juist helemaal niet. We vinden dat al onze dealers een bedenktijd van tenminste 14 dagen moeten hanteren bij elke verkoop. Zowel voor online als offline verkoop en naar zowel consumenten als zakelijke klanten. Dit wekt vertrouwen naar de eindgebruiker en zorgt uiteindelijk voor een betere verkoop voor jou als dealer. Bij een goed advies zal het aantal retouren minimaal zijn, ongeacht de retourtermijn.

We willen natuurlijk niet dat je blijft zitten met producten die klanten terug sturen. Daarom hanteren we een bedenktijd van 40 dagen naar onze dealers. Op die manier heb je ruim de tijd om een product retour te krijgen, te controleren en naar ons toe te sturen.

Kan mijn klant rechtstreeks retour sturen?

In principe wel, maar het is echter wel zo dat de producten aan de retourvoorwaarden (zie onderaan deze pagina) moeten voldoen. Het is dus wel verstandig om eerst te controleren of de producten van jouw klant aan deze voorwaarden voldoen voordat je het aankoopbedrag terug betaalt. Als de producten niet aan onze retourvoorwaarden voldoen kunnen hier kosten voor in rekening gebracht worden (zie tevens onderaan deze pagina).

Wie betaald welke verzendkosten?

Wat je met jouw klanten afspreekt mag je natuurlijk zelf bepalen (mits binnen de Nederlandse regels). Daarnaast hanteren wij de volgende regels:

- Als een gehele bestelling retour komt krijg je ook de aan ons betaalde verzendkosten terug.
- De verzendkosten om het pakket retour naar ons te sturen zijn voor eigen rekening.


Krijg ik het aankoopbedrag terug?

Als de producten die wij retour ontvangen voldoen aan de voorwaarden (zie onderaan deze pagina) krijg je het aankoopbedrag volledig van ons terug. Als je producten niet, of niet geheel aan de voorwaarden voldoen kunnen we hiervoor kosten in rekening brengen.


Retourvoorwaarden

We hanteren enkele voorwaarden voor het retour sturen van producten, op die manier kunnen we een scherpe productprijs blijven hanteren. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, maar wil je je product wel retour sturen? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken. Bij producten die niet (geheel) aan de voorwaarden voldoen kunnen wij kosten in rekening brengen.

  • De retourmelding komt binnen 40 dagen na verzenden bij ons binnen per e-mail.
  • De retour gestuurde producten zijn in alle opzichten in nieuwstaat.
  • De retour gestuurde producten zitten in de originele onbeschadigde verpakking.
  • Alle instellingen, logboeken en camerabeelden zijn verwijdert van het product.
  • Het product is niet meer gekoppeld aan een account (Bitvision / FreeIP).


Eventuele kosten

Voldoet je product niet aan de voorwaarden? Dan geven we hieronder een indicatie van de kosten als je het toch retour stuurt:

  • Nieuw serienummer voor IP camera / NVR / XVR: € 20,- excl. BTW incl. nieuwe labels
  • Nieuwe verpakking beveiligingscamera: € 7,50 excl. BTW incl. nieuwe labels
  • Nieuwe verpakking recorder: €12,50 excl. BTW incl. nieuwe labels
  • Verwijderen instellingen, logboeken of videbeelden: € 12,50 excl. BTW