Informatie voor eindgebruikers

Bij Neview hebben we er voor gekozen om onze producten uitsluitend via dealers aan eindgebruikers te verkopen. Dat betekend echter ook dat we alleen support geven aan dealers en dat zij, op hun beurt, support geven aan de eindgebruiker. We begrijpen dat het natuurlijk voor kan komen dat je niet weet wie de verkoper van het product was (bijvoorbeeld omdat je het tweedehands gekocht hebt), of dat je er met je dealer niet uitkomt. We hebben met onze dealers afspraken gemaakt m.b.t. het verlenen van support voor onze producten.

Kijk hieronder welke situatie van toepassing is en wat je in dat geval moet doen. Wist je dat we veel uitbregeide handleidingen op onze website hebben, mogelijk staat daar het antwoord al in.


Ik heb mijn bestelde product niet ontvangen

Als je het product niet ontvangen hebt kun je het beste eerst controleren of het afleveradres juist is, kijk ook goed of het product wel op voorraad was toen je het bestelde, neem desnoods even contact op met je dealer. Wij hebben geen toegang tot het bestelsysteem van onze dealers, de aankopen die je doet zijn voor ons niet inzichtelijk. Als je er echt niet uitkomt kunnen wij natuurlijk wel proberen om je daarbij te helpen, maar de daadwerkelijke levering verloopt altijd via de dealer.


Ik weet niet wie de verkoper van mijn Neview product is

Als je het product bijvoorbeeld tweedehands hebt gekocht, of al lang geleden hebt aangeschaft en je weet niet meer wie via welke dealer dat geweest is kun je in principe bij elke Neview dealer terecht voor support. Voor zo ver mogelijk zullen zij je proberen te helpen.

Het kan echter voorkomen dat de dealer kosten in rekening brengt als het geen eenvoudige vraag is. Informeer dus van te voren of, en hoeveel de support kost die je nodig denkt te hebben. Eenvoudige problemen waarbij het antwoord via één e-mail of een kort telefoongesprek snel gegeven kan worden lossen onze dealers kosteloos voor je op, dat hebben we met ze afgesproken.


Ik heb een defect product, mijn dealer wil niet helpen

Onze dealers zijn verplicht je te helpen met een defect product, het maakt daarbij niet uit of het nog binnen de garantie valt of niet. Zolang een product binnen de garantie valt is reparatie altijd kosteloos, als het niet binnen de garantie valt kan het voorkomen dat er kosten in rekening worden gebracht. Als je dealer je niet wil helpen met de reparatie van je product horen we dat graag van je, dan kunnen we het betreffende bedrijf daar op aanspreken. Laat ons dit dan per e-mail weten.


Mijn dealer bestaat niet meer

Het kan natuurlijk voorkomen dat je dealer failliet gaat of simpelweg niet meer bestaat. Je kunt dan het volgende doen:

Product defect
Als je een defect product hebt kun je dat rechtstreeks aan ons laten weten per e-mail. Voeg dan wel een kopie van de aankoopbon en een duidelijke omschrijving van het probleem toe. Zonder aankoopbon of duidelijke omschrijving kunnen wij je niet helpen. Als je product binnen de garantie valt is reparatie kosteloos.

Support nodig
Heb je hulp nodig, bijvoorbeeld bij het instellen van je producten of het gebruik er van? Je kunt contact met elke Neview dealer opnemen voor eenvoudige vragen, hulp is dan kosteloos. Heb je een complexe vraag, of kan een dealer je niet binnen enkele minuten helpen? Neem dan even contact met ons op per e-mail.