Garantie

Garantie is voor veel bedrijven en consumenten een belangrijk punt bij de aanschaf van een product. Niet alleen de garantie termijn, maar ook de manier waarop reparatie plaatsvind spelen een grote rol bij de keuze van een product. We vinden het daarom belangrijk dat je als dealer klanten goed informeert over de garantietermijn en de manier waarop de reparatie verloopt.

Belangrijke punten in het kort

  • De garantietermijn van bijna alle producten is 24 maanden.
  • We bieden altijd binnen 15 werkdagen na ontvangst een oplossing.
  • Na reparatie heb je nog minimaal 6 maanden garantie.
  • Defecten door verkeerd gebruik of verkeerde montage vallen buiten de garantie.
  • Defecten door vernieling, brand, of storm vallen buiten de garantie.
  • Reeds getrokken kabels met een kabelbreuk vallen buiten de garantie.


Standaard 24 maanden garantie

Op al onze producten geven we 24 maanden volledige carry-in garantie. Dat betekend dat, mits het product aan de voorwaarden voldoet, reparatie of vervanging kosteloos is. Het product moet wel bij ons worden aangeleverd (je kunt het natuurlijk gewoon naar ons toesturen, of langsbrengen). Zodra het product gerepareerd of vervangen is sturen we het kosteloos weer naar je terug. Op sommige producten geven we een langere, kortere of geen garantie. Het gaat dan bijvoorbeeld om verbruiksartikelen zoals netwerkstekkers, stickers of gereedschappen.


Binnen 15 werkdagen een oplossing

Eindgebruikers kiezen natuurlijk niet voor niets gekozen voor onze producten, daarom willen we je klant ook niet belasten met een lange reparatietermijn als er onverhoopt toch iets kapot is gegaan. We bieden daarom altijd binnen 15 werkdagen een oplossing nadat het product bij ons binnen is. We proberen dat natuurlijk zo snel mogelijk te doen, soms lukt dat zelfs dezelfde dag nog.

Voorbeeld: Een defecte IP camera komt op 6 juli bij ons binnen, we zorgen dan dat we uiterlijk 27 juli de camera gerepareerd en getest hebben, of een vervangend model naar je toe sturen.


Altijd minimaal 6 maanden garantie

We weten dat klanten soms twijfelen over de betrouwbaarheid van een reparatie, zeker als een product al bijna 24 maanden oud is en er daarna geen sprake meer is van gratis reparatie. Daarom bieden we op het gerepareerde of vervangen product nog minimaal 6 maanden garantie, met dezelfde voorwaarden als de standaard 24 maanden garantie. Deze 6 maanden beginnen op het moment van verzending uit ons magazijn en zijn alleen van toepassing op het gerepareerde product (dus niet op de gehele bestelling waar dit product onderdeel van uitmaakt). Harde schijven zijn uitgesloten van deze service.

Voorbeeld: Na 23 maanden gaat een IP camera kapot. Je stuurt deze naar ons terug en we repararen het defect. Vanaf dat moment heb je nog 6 maanden garantie, in totaal heb je dan 29 maanden garantie.


Verkeerd gebruik en verkeerde montage zijn uitgesloten

Wellicht logisch en overbodig om te vermelden, maar we kunnen helaas geen garantie geven op verkeerd aangesloten en verkeerd gebruikte producten. Deze producten zijn, ongeacht de datum van aanschaf, uitgesloten van garantie.

Voorbeeld: Je sluit een 12 volt recorder aan met een 52 volt voeding waardoor de recorder niet meer werkt. Dit is een montagefout en is uitgesloten van de garantie.


Defecten door vernieling, brand of storm zijn uitgesloten

Defecten die zijn vervoorzaakt door anderen, of door bijzondere situaties vallen niet onder de standaard garantie. Een product met een defect wat het gevolg is van zo'n situatie is dus uitgesloten van garantie, ongeacht de datum van aanschaf. Mogelijk kunnen we het wel voor je repareren, je kunt hiervoor een vrijblijvende offerte aanvragen via e-mail.

Voorbeeld: Een camera die buiten hangt is geraakt door enorme hagelstenen, hierdoor is het glas gebroken. Dit valt niet onder de garantie, maar mogelijk kun je wel een nieuw stukje glas bij ons bestellen.


Productspecifieke garanties

Bij bepaalde producten hanteren we andere voorwaarden, of handelen we de garantie op een andere manier af.

- Harde schijven

Harde schijven vallen onder de zogenoemde service artikelen, ze worden immers niet door ons gemaakt. Harde schijven repareren of vervangen we ook niet. Een defecte harde schijf kun je naar ons terugsturen, wij sturen de harde schijf terug naar de fabrikant die hem vervolgens gaat testen. Als de fabrikant besluit dat de schijf inderdaad defect is en daarvoor geen vervangen naar ons toestuurt crediteren we het aankoopbedrag, dit is nagenoeg altijd het geval. Je kunt dan een nieuwe in onze webshop bestellen. Krijgen we wel een vervangende schijf terug, dan sturen we die z.s.m. naar je toe. Harde schijven zijn uitgesloten van de 6 maanden extra garantie service.

- Kabels

Kabels zijn erg gevoelig voor kabelbreuken, trek daarom nooit te hard aan een kabel en zorg er voor dat ze niet onder spanning staan. Maak kabels altijd netjes vast en laat ze niet los hangen of bungelen. Geef dit advies eventueel ook door aan je klanten. Kabels die reeds gebruikt zijn (daarmee bedoelen we kabels die al "getrokken" of "gelegd" zijn sluiten we uit van garantie als daar een kabelbreuk voorkomt. Test kabels dus altijd voor het leggen of ze correct werken.